Ga naar de inhoud

Franklin Templeton streeft resoluut naar een uitzonderlijke dienstverlening aan zijn cliënten, ook naar een eerlijke en billijke oplossing van klachten van cliënten. Cliënten kunnen gratis een klacht indienen. De behandeling van klachten is altijd een hoge prioriteit, en we streven ernaar om elke klacht zo snel mogelijk op te lossen. Klachten zijn kansen om de kwaliteit van de door Franklin Templeton ('FT') aangeboden diensten continu te verbeteren, om de tevredenheid van onze cliënten te bevorderen.

Klik hier om het beleid voor de behandeling van klachten van FTIS te raadplegen. (In het Engels)

Alle beleggingsbeheerders van FT begrijpen door hun jarenlange ervaring dat de beslissingen die zij nemen wanneer zij bij volmacht stemmen, een invloed kunnen hebben op de waarde van aandelenparticipaties. Alle beleggingsbeheerders streven ernaar om hun fiduciaire plicht te vervullen door te stemmen in het beste belang van hun aandeelhouders. Zij hebben beleidslijnen en procedures inzake stemmen bij volmacht aangenomen als een leidraad voor beslissingen die zij nemen wanneer zij bij volmacht stemmen, en die een gedetailleerde beschrijving geven van de procedure op basis waarvan dergelijke beslissingen worden genomen. De beleggingsbeheerders van Franklin Templeton die advies verlenen voor icbe's of andere fondsen, hebben hun administratieve plichten inzake stemvolmachten voor aandelen gedelegeerd aan de Proxy Group binnen Franklin Templeton Companies, LLC (de 'Proxy Group'), een 100%-dochteronderneming van Franklin Resources, Inc. Alle stemvolmachten die door de Proxy Group worden ontvangen, zullen worden uitgevoerd volgens de instructies van de beleggingsbeheerders. De beleggingsbeheerders oordelen onafhankelijk wanneer zij stembeslissingen nemen. Verslagen van bij volmacht uitgebrachte stemmen, waarin wordt verduidelijkt welke positie er bij voorstellen is ingenomen, kunnen gratis door aandeelhouders worden opgevraagd.

FT moet beschikken over een orderuitvoeringsbeleid waarin de stappen worden beschreven die FT neemt om bij de behandeling van orders van cliënten het best mogelijke resultaat te verkrijgen. Het overzicht van FT's beleid voor optimale uitvoering kan hier worden geraadpleegd (PDF in het Engels, <200k).

FT moet beschikken over een beleid inzake belangenconflicten waarin de stappen worden beschreven die FT neemt om eventuele belangenconflicten vast te stellen en te beheren. Het overzicht van FT's beleid inzake belangenconflicten kan hier worden geraadpleegd (PDF in het Engels, <200k).

Als naar behoren gemachtigde beheermaatschappij voor ICBE's en alternatieve fondsen is FTIS verplicht gedetailleerde informatie over haar remuneratiebeleid te verstrekken. Deze gedetailleerde informatie over het remuneratiebeleid van FTIS kan hier worden geraadpleegd (PDF in het Engels, <200k). Het document omvat in het bijzonder een beschrijving van de manier waarop de remuneratie en voordelen worden berekend, de identiteit van de verantwoordelijken voor de toekenning van de remuneratie en voordelen, inclusief de samenstelling van het remuneratiecomité.

FTIS streeft naar het handhaven van een ethische, transparante en verantwoordelijke werkomgeving, die bijdraagt aan de integriteit en het succes van de organisatie. FTIS moedigt het melden van alle bekende of vermoede schendingen van nationale en EU-wetten aa n via de juiste meldingskanalen, die zowel binnen als buiten de organisatie beschikbaar zijn. FTIS zorgt ervoor dat klokkenluiders die dergelijke overtredingen melden worden beschermd tegen represailles en dat zij kunnen rekenen op veilige en vertrouwelijke aangifteprocedures.

Klik hier voor toegang tot het FTIS-beleid inzake Klokkenluidersbescherming

FTIS meldingskanaal: [email protected]